بررسی مزایا و معایب عینک آفتابی آینه ای

مزایا و معایب عینک آفتابی آینه ای

فهرست مطالب

با مدل های جدید عینک های آفتابی آینه ای و انعکاسی، چشمان شما جذاب تر به نظر می رسد، این نوع عینک آفتابی آینه ای در سال های اخیر در سراسر دنیا به شدت محبوبیت پیدا کرده است. با ما مراه باشید تا با بررسی مزایا و معایب عینک آفتابی آینه ای ارزش آن ها را تخمین بزنیم.

یکی از نقاط قوت آن تطبیق پذیری با اکثر چهره هاست و می تواند جلوه های متفاوتی را به چهره شما ببخشد. عدسی آن تقریبا با هر فریمی مطابقت دارد و در نتیجه مدل‌هایی به وجود می‌آیند که مد را از دیدگاه خودشان زندگی می‌کنند.

اولین لنزهای آینه ای در دهه 1940 به عنوان یک لوازم جانبی مد جدید وارد بازار شدند. شعار آنموقع این عینک ها این بود: جهان را “بدون دیده شدن” ببینیم. با این حال، مزایای آن توجه دنیای ورزش را به خود جلب کرد و محبوبیت آن ها از دهه 70 شروع شد.

مزایا و معایب عینک آفتابی آینه ای

مزایا

محافظت در برابر نور

لایه آینه ای به کاهش میزان نوری که از عدسی می گذرد و در نهایت روی چشمان ما می افتد کمک می کند. در واقع، با این نوع عینک، می‌توانیم راحتی بیشتر و فشار کمتر روی چشمانمان را احساس کنیم.

اگه از خطرات تابش مستقیم نور خورشید آگاهی ندارین مقاله زیان های نور خورشید بر سلامت چشم رو بخونید.

کاهش درخشش بازتاب شده

مانند عدسی های پلاریزه، عدسی های آینه ای در عین حفظ دید کامل، تابش خیره کننده و مزاحم بازتاب شده از سطوح صاف را کاهش می دهند. بنابراین، در فعالیت‌هایی مانند رانندگی، قدم زدن در برف، یخ یا ورزش‌های آبی، برای حفظ دید 100% اهمیت حیاتی دارند.

پنهان شدن چشم ها

اگر به هر دلیلی دوست ندارید صورتتان مورد توجه قرار گیرد، عدسی های آینه ای این کار را برای شما انجام می دهند. با این نوع عینک چشمان خود را پنهان کنید، به خصوص اگر بخواهید به دلایلی مانند خستگی بینایی، سیاهی دور چشم، پف چشم ها و یا زخمی را پنهان کنیم.

تنوع رنگ

اگر فکر می کنید که فقط عدسی های آینه ای کلاسیک وجود دارند، سخت در اشتباهید و تنوع آن باورنکردنی است. از نقره ای تا مسی، صورتی، بنفش، آبی. البته این یک مزیت برای ظاهر ما است، دید ما هیچ زمانی تحت تأثیر این رنگ ها قرار نمی گیرد.

حدود 6 سال پیش عینک های آفتابی آینه ای دوباره مد شدند شدند. و امروزه هنوز هم یکی از ترندهای اصلی در عینک آفتابی هستند. چیزی که ممکن است ندانید این است که علاوه بر شیک بودن، با این عدسی ها از چشمان شما محافظت بیشتری می شود. به خواندن ادامه دهید تا دلیل آن را به شما بگیم.

عینک های آینه ای منحصر به فرد هستند زیرا یک طرف آن تحت انفعالات شیمیایی انعکاسی قرار گرفته است تا ظاهری آینه ای به آن بدهد. این افکت آینه ای نور را منعکس می کند و عملکرد عدسی را بهبود می بخشد.

حضور همزمان در مد و ورزش

عینک آفتابی آینه ای در دهه 40 به عنوان یک پیشنهاد مخاطره آمیز و بدیع آغاز شد و با توجه به ویژگی های باشکوه آنها از نظر محافظت و دید، در دهه 70 شروع به ورود در دنیای ورزش کرد، به ویژه ورزش های در فضای باز. خنثی کردن تابش مستقیم نور خورشید و انعکاس ها در ورزش هایی مانند ورزش های دریایی یا زمستانی، دوچرخه سواری یا کوهنوردی بسیار حیاتی است.

چند سال پیش کت واک ها این سبک از عدسی ها را بازیابی کردند و در مدت کوتاهی خیابان ها با افرادی که از عینک های آینه ای استفاده می کردند پر شد. از اسپورت‌ترین‌ها استایل ها، تا سایر لباس‌های رسمی و غیر رسمی‌ و حتی در استایل مهمانی‌ها علاقمندان و کاربران این عینک ها را میتوانستید پیدا کنید.

تا اینجای کار عاشق عینک های آینه ای شدین یا هنوز مقاومت می کنین؟

معایب

عینک آفتابی آینه ای معایب زیادی ندارد. یکی از رایج‌ترین معایبی که تقریباً همه کاربران این عینک‌های آفتابی آینه‌ای متوجه آن می‌شوند این است که هنگام نگاه کردن به صفحه‌های LCD، تصاویر معمولاً به صورت مخدوش و تاریک بنظر می‌رسند. این زمانی اتفاق می‌افتد که مثلاً سعی می‌کنیم تصویری را ببینیم یا متنی را روی نمایشگر تلفن همراه بخوانیم.

یکی دیگر از ایرادات این نوع عینک آفتابی آینه ای این است که در همه زاویه ها از ما در برابر بازتابش محافظت نمی کند، مثلا اگر سر خود را کج کنیم، احتمالاً انعکاس نور افقی به ما می رسد که دید را کمتر از حد مطلوب می کند.

مشخصه عینک آفتابی آینه ای

شیشه های عدسی آینه ای دارای یک پوشش بازتابنده در قسمت بیرونی هستند تا نور را منعکس کنند. به این ترتیب از چشم ها در برابر نور مستقیم بیش از حد و همچنین از انعکاس هایی که روی سطوح مختلف مانند آب، شن، برف یا آسفالت ایجاد می شود، محافظت می کنند.

چرا باید عینک آفتابی آینه ای بخریم

دلایل زیبایی شناختی استفاده از این نوع شیشه ها واضح است، اما مزایای دیگر عینک های آینه ای چیست؟ در زیر به جزئیات آنها می پردازیم:

  • آنها با کاهش شدت بازتاب، به ویژه در محیط های روشن، آب، برف یا شن، دید عالی را فراهم می کنند، اما برای رانندگی یا قدم زدن در شهر نیز عالی هستند.
  • آنها با کاهش نوری که از لنز عبور می کند از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. برای داشتن محافظت بیشتر، بهترین گزینه یک قاب پیچیده است که از ورود اشعه از طرفین قاب جلوگیری می کند.
  • آنها برای دیدن بدون دیده شدن ایده آل هستند. اگر نمی خواهید صبح با چهره ای خواب آلود دیده شوید، این عینک شماست.
  • عینک آفتابی آینه ای کلاسیک رنگ ندارند، اما امروزه طیف وسیعی از رنگ ها را برای انتخاب و شخصی سازی عینک آفتابی خود دارید.
  • اگر از عینک طبی استفاده می کنید و عینک های آینه ای را دوست دارید، نگران نباشید زیرا این عدسی ها می توانند بدون مشکل بهترین باشند.
  • به دلیل بهبود دید، چشم آرام می شود و در نتیجه خطر خستگی چشم کاهش می یابد.

اگه قصد خرید عینک دارین و تو انتخاب عینک مشکل دارید با ادمین اینستاگراممون در ارتباط باشید یا برای راه های ارتباطی دیگر به صفحه تماس با ما بروید.

دیدگاهتان را بنویسید