مزیت استفاده از عینک مخصوص برای کامپیوتر

مزیت استفاده از عینک مخصوص برای کامپیوتر

فهرست مطالب

در سال‌های اخیر، برند‌ های مختلفی عینک‌های مخصوص کامپیوتر را تولید کرده‌اند که از چشم‌ ها در برابر نور های مضر صفحات نمایش دیجیتالی محافظت می ‌کنند ، نحوه استفاده از عینک بسیار اسان است . امروزه ، بسیاری از افراد زمان زیادی را درمقابل صفحات نمایش می ‌گذرانند و حتی اگر به استفاده از عینک نیازی نداشته باشند ، به آن‌ها توصیه می‌شود از عینک مخصوص کامپیوتر استفاده کنند . عینک‌های مخصوص کامپیوتر دقیقا چه هستند و چگونه کار می ‌کنند در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از دلیل های نیاز به عینک مخصوص کامیوتر و مزیت های آن با خبر شوید .

یکی از معایب عمده‌ ی استفاده‌ ی بیش‌ازحد از صفحه‌‌ های نمایش ، مشکلاتی است که برای چشم هاییمان به وجود می آورد . طبق پژوهش ‌های انجمن سلامت بینایی ، نزدیک به 60 درصد از افراد بزرگسال در ایالات‌ متحده آمریکا مشکلات چشم ، ازجمله کشیدگی عضلات چشم ، خشک ‌شدن لایه رویی چشم یا قرمزی چشم ؛ تار شدن دیده ، سر درد ، خستگی کلی حاصل کار با دستگاه‌ های دیجیتالی مختلف را به گزارش رسانده اند . برای کم کردن خستگی چشم ها می‌ توان از روشی مثل قانون ۲۰ ،۲۰، ۲۰ استفاده کرد . در این روش ، باید در فاصله های زمانی مشخص به چشم ها استراحت داد و از نظر ارگونومیک ، محل کارتان را بهینه ‌سازی کرد . درکنار چنین روش‌هایی ، می‌توانید از عینک‌های کامپیوتری برای کاهش خستگی چشم ها استفاده کرد .

عینک کامپیوتر چیست ؟

عینک‌های کامپیوتر ، عینک‌های مخصوصی اند که به منظور بهینه سازی بینایی هنگام استفاده از انواع صفحه‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌ گیرند . آنها به منظور کاهش تابش خیره کننده و افزایش کنتراست طراحی شده‌اند و هر نوع نوع مضری از صفحه های دیجیتالی تابش میشود را کنترل و دفع می کنند. 2 ویژگی اصلی عینک های رایانه ‌ای شامل موارد زیر است

پوشش ضد انعکاس

پوشش‌ های ضد انعکاس باعث کمتر شدن تابش خیره کننده از صفحه نمایش و منابع موجود نور می‌ شوند . عینک‌ های مخصوص کامپیوتر این پوشش‌ها را به شما ارائه می‌ دهند . با این حال ، همه پوشش‌های ضد انعکاس نحوه عملکرد یکسانی ندارند .

سایه های رنگی

تعدادی از عینک ‌های کامپیوتری دارای رنگ‌ هایی هستند که برای افزایش کنتراست در صفحه و محدود کردن انواع طیف ‌های نور ناخوشایند و خشن طراحی شده‌ اند . این عینک‌ ها به شل شدن عضلات چشم کمک به سزایی می‌کنند .

نور آبی صفحه نمایش چه تاثیری بر چشم دارد ؟

بر اساس گزارش های علمی ، حدود ۵۰ تا ۹۰ درصد کسانی که با کامپیوتر کار می ‌کنند ، نشانه‌ های خستگی چشم و دیگر مشکلات بینایی را دارند ، این نور تاثیر مستقیمی بر روی سلامت چشم ها دارد و میتواند در طول زمان باعث خشکی شدید چشم ها شود و سوزش و درد بسیاری را به همراه دارد .

مزیت استفاده از عینک مخصوص برای کامپیوتر

منابع نور آبی عبارتند از :

صفحه کامپیوتر

تلفن های هوشمند ( گوشی های لمسی )

لامپ های ال ای دی

چراغ های فلورسنت

تلویزیون هایی که صفحه ی آن ها پلاسما می باشد

تمام این منبع های نور آبی می توانند به چشمان شما آسیب برسانند و منجر به درد چشم ها ، سردرد و یا حتی آسیب به شبکیه چشم ها شوند . نور آبی مصنوعی که با تمامی نورهای مادون قرمز و ماوراء بنفش فیلتر شده است ، می تواند برای چشم و سلامتی شما بسیار مضر باشد . آسیب چشم با نور آبی بیشتر از آنچه که فکر می کنید ، شایع است . در واقع ، نزیک به 50 درصد از کاربران کامپیوتر از سردرد و سوزش چشم ها شکایت دارند و 48 درصد از انان خستگی چشم را گزارش کرده اند . تاری دید یا دوتا بینی ، علائم های رایج آسیب چشم با نور آبی است و اگر چشم درد و سردرد دارید ، وقت آن است که به تهیه عینک مخصوص کار با کامپیوتر اقدام کنید .

عینک های مخصوص کامپیوتر ظاهرشان همانند عینک های معمولی به نظر می رسند اما کارهای فوق العاده ایی انجام می دهند . آن ها نور آبی مضر را به طور کامل فیلتر می کنند در حالی که هنوز به شما امکان دید طبیعی را می دهند. عینک های مخصوص کامپیوتر، نور آبی مضر را فیلتر کرده و چشم های شما را کاملا ایمن نگه می دارند ، آن ها خستگی چشم ها را کاهش می دهند ، از درد چشم ها جلوگیری می کنند و سردرد ناشی از خستگی چشم را نیز کنترل می کنند . در کلام آخر تعدادی از فایده های مهم استفاده از عینک های مخصوص کامپیوتر که شامل موارد زیر است را برای شما بازگویی می کنیم : کاهش نور آبی مضر ، حفظ بینایی سالم تر، کاهش فشار بر روی چشم ، بهره وری بیشتر و کاهش سردرد و میگرن .

عینک های مخصوص کامپیوتر برای هر کسی که ساعت های طولانی با کامپیوتر سر و کار دارد، ساخته شده اند . که می توانید انواع آنها را در عثمانی اپتیک پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

عثمانی اپتیک

مرجع آنلاین و مستقیم انواع عینک آفتابی

آدرس شعبه تهران

تجریش - میدان قدس - کوچه محوی - پلاک دو - واحد ۲۱ - طبقه ۵

ساعت فعالیت

هر روزه از ساعت ۱۲ الی ۲۰