سبک نظامی و مد: جسور و عامه پسند

فهرست مطالب

در کل مد تحت تأثیر عوامل بی شماری قرار گرفته است. کی می‌دانست که طرح پشت لاکپشت قرار است آنقدر طراحان را مجذوب خود کند که حتی روزی جای خود را روی قاب عینک پیدا می کند و مصرف کنندگان را بیش از پیش مجذوب خود می کند. کسی می توانست تصور کند که چاپ طرح پوست یوزپلنگ در سراسر صنعت مد وجود داشته باشد و لباس ها و لوازم جانبی را با سرعتی تحت تاثیر قرار دهد که حتی یوزپلنگ ها نیز به آن افتخار کنند؟

نمونه هایی که گفتیم فقط روی جنبه حیات وحش متمرکز هستند. حوزه های گسترده دیگری وجود دارند که به مد نفوذ کرده اند، از فرهنگ گرفته تا سینما و ورزش و حتی فراتر از آن. مد آنقدر با ایده ها سازگار بوده است که طرح و سبک های نظامی و ارتشی بصورت گسترده روی آن تاثیر گذاشته اند.

ولی سبک‌های نظامی چگونه به مد راه یافت؟ بیایید نگاهی به منشا مد سبک نظامی بیندازیم.

تاثیر دائمی جنگ های جهانی

دوره بین دو جنگ جهانی شاهد شرکت مردم عادی – اعم از زن و مرد – در این جنگ‌ها به تعداد بی‌سابقه بود. مشارکت نه تنها از طریق پیوستن به نیروهای مسلح بلکه از راه‌های مختلف دیگر از جمله تامین مایحتاج سربازان خسته بود.

ارتباط افراد عادی با جنگ فقط محدود به یک موقعیت جغرافیایی خاص نبود. تأثیر دو جنگ جهانی بسیار بزرگ بود، در مقیاسی که از آن زمان تنها با همه‌گیری کووید-19 تکرار شده است.

در این دوره، یونیفرم های استاندارد نیروهای مسلح نه تنها در جبهه ها پوشیده می شد، بلکه سربازان آن را در زندگی روزمره خود نیز می پوشیدند. این گونه بود که چشم مردم عادی را به خود جلب کرد و آنها نیز آنها را پوشیدند، زیرا این لباس ها با احساساتی مثل میهن پرستی و قهرمانی همراه بود.

صنعت مد در حال جهش است

زمانی که مردم عادی به یونیفورم نظامی علاقه پیدا کردند، ذهن‌های خلاق در صنعت مد زمام امور را به دست گرفتند و سلول‌های مغز خود را برای القای سبک نظامی – با تغییرات مختلف – در مد رایج، تحت آزمایش واقعی قرار دادند.

امروزه تقریباً هیچ دسته ای از لباس ها یا لوازم جانبی وجود ندارد که تحت تأثیر سبک نظامی قرار نگرفته باشد. این سبک‌ها نه تنها به دلیل جذابیت بصری چشمگیر خود، بلکه به دلیل برخی ویژگی‌های مطلوبی که دارند، مانند راحتی، تطبیق پذیری، دوام و سادگی، مد روز هستند.

سبک نظامی در مد

در اینجا تعدادی از این سبک ها وجود دارد که می توانید به کمد لباس خود اضافه کنید تا یک نماد مد جسورانه داشته باشید. بیا شروع کنیم!

طراحی‌های استتار

از طراحی های استتار نظامی اصلا نمی‌شود غافل شد. مسلماً این سبک، موثرترین سبک نظامی است.

از شلوارهای راحت و گشاد برای مردان گرفته تا شلوارهای اندامی و کشی برای زنان، از کلاه های سبز زیتونی گرفته تا کفش های چشم نواز، از تی شرت های معمولی تا ژاکت های پیچیده، طرح استتار بسیار متنوع و به همان اندازه محبوب است.

ژاکت بمب افکن

قدمت آن به جنگ جهانی اول و دوم بازمی گردد، کت‌ها و ژاکت‌های بمب افکن به طور گسترده ای در ارتش مورد استفاده قرار می گرفتند. به طور سنتی، ژاکت های بمب افکن از چرم ساخته می شدند، اما اکنون با جنس بسیاری از مواد مانند پشم، نایلون، پلی استر و غیره در دسترس هستند. امروزه، کت های بمب افکن دارای تنوع زیادی هستند.

طرح و مدل دادن به کت های بمب افکن نیز علم موشکی نیست. شما می توانید آنها را با هر چیزی، از شلوار جینی کلاسیک گرفته تا شلوار جین گشاد، بسازید. با استفاده از یک جفت کتونی تیپتون رو کامل کنید.

عینک‌های خلبانی

سبک های هوانوردی – نوع عینک آفتابی آنها – در ابتدا برای خلبانان در دهه 1930 طراحی شد تا از چشمان خلبانان محافظت کنند. این عینک‌ها ارتباط نظامی خود را از اینجا می گیرند.

زمانی که سبک‌های هوانورد به صورت تجاری در دسترس عموم قرار گرفتند، شیفتگی آن‌ها از بین رفت و امروزه، هوانوردها یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها هستند. ساختار زاویه ای منحصر به فرد عینک خلبانی، استعداد را به کمال نشان می دهد. آنها همچنین ترکیبی از زنانگی و مردانگی را نشان می دهند و بسته به کسانی که آنها را پوشیده اند، توانایی تغییر بین این دو را دارند.

وقتی صحبت از فرم صورت شما به میان می آید، عینک خلبانی برای همه مناسب است. همچنین، می توانید آنها را در هر مناسبتی بپوشید. صبر کن! آیا کاری هست که عینک خلبانی نتواند انجام دهد؟ بله، آنها را نمی توان از دوست داشتن منع کرد.

عینک های خلبانی در بین همه افراد محبوب هستند و فقط مختص آقایان یا قشر و تیپ خاصی نیست.

برای مشاهده و خرید عینک‌های خلبانی به صفحه عینک های خلبانی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید