نحوه نگهداری و مراقبت از عینک آفتابی

فهرست مطالب

چگونه می توانیم از عینک آفتابی خود مراقبت کنیم؟

عینک آفتابی شما می تواند مدت زیادی دوام بیاورد، البته اگر به درستی از آن مراقبت کنید. فلویدر نول تیبس، اپتومتریست دانشگاه آلاباما می گوید:« اگر ار عینک آفتابی خود به خوبی مراقبت کنید، می تواند 10 سال یا بیشتر دوام بیاورد.» در ادامه ی این مقاله به هشت نکته می پردازم که دانست آن برای نگهداری ازعینک هایتان لازم است.

1- از عینک آفتابی خود در برابر خط و خش محافظت کنید.

عدسی های شیشه ای نسبت به عدسی های پلی کربنات در برابر خط و خش مقاوم تر هستند، اما چه عدسی ها پلاستیکی باشند چه شیشه ای، اگر از آن ها به خوبی مراقبت نشود احتمال خط و خش افتادن سطح عینک وجود دارد، پس بهتراست که عینک آفتابی خود را در یک کیف قرار دهید. عینک آفتابی را بدون کیف محافظ در کیف دستیتان یا جیب خود قرار ندهید. زیرا که احتمال خراشیده شدن عینک توسط محتویات داخل کیف مثل کلید و ….، یا خراشیده شدن آن با پارچه ی لباسی که پوشیده اید وجود دارد.

استیو آربتمن، خلبان خطوط هوایی که صاحب عینک آفتابی پرواز است، می گوید:« یک کیس سخت، ایده آل است. ولی اگر دوست ندارید که کیس سختی داشته باشید، حداقل آن را در یک کیسه میکروفیبر قرار دهید. این کیسه همچنان که از عینک شما محافظت می کند، می توان از آن به عنوان یک پارچه تمیز کننده نیز استفاده شود.»

2- لکه ها را از روی عینک آفتابی خود پاک کنید.

عینک های آفتابی مستعد لکه و کثیفی هستند، آن ها چربی پوست و انگشتان و کثیفی را از فضای باز و محیط و… می گیرند که سبب می شود سطح عدسی کثیف شود. تیبس می گوید برای از بین بردن لکه ها باید عدسی ها را هر هفته، یا یکی دو هفته تمیز کنید و در تابستان ممکن است لازم باشد تقریبا هر روز آن ها را تمیز کنید. در حالیکه دستهایتان را از قبل شسته اید، عدسی های خود را زیر آب گرم بشویید و اصلا از مواد شوینده برای شستشو عینک استفاده نکنید( زیرا که مواد شوینده به عدسی ها آسیب می رساند.) سپس عدسی ها را با پارچه میکروفیبر خشک کنید تا به خوبی تمیز شود و از هر گونه استفاده از دستمال و محصول کاغذی خودداری کنید زیرا تمامی کاغذ ها حاوی الیاف چوب هستند و به راحتی می توانند عدسی ها را خراش دهند. کلینکس و سایر بافت ها اغلب حاوی مرطوب کننده هایی هستند که پس از استفاده لایه ای از خود باقی می گذارند. همچنین از استفاده از پارچه ی لباس خود برای تمیز کردن عدسی های عینک اجتناب کنید. (همه ی ما حداقل یک بار از این روش استفاده کرده ایم که اشتباه است و باعث خراشیده شدن عدسی می شود.)

3- از پاک کننده های مضر و هر گونه شوینده ای اجتناب کنید.

شما نباید از الکل، winder، سرکه، وایتکس، مایع ظرفشویی یا هر پاکننده دیگری برای تمیز کردن عینک استفاده کنید، همچنین از بخار دهنتان نیز برای تمیز کردن عینک آفتابی استفاده نکنید. به جای استفاده از هر نوع شوینده و پاک کننده ای، می توانید فقط از یک پارچه میکروفیبر مخصوص تمیز کردن عینک استفاده کنید، اگر پارچه کثیف شد می توانید پارچه را بشویید و مجدد استفاده کنید، یا یک پارچه جدید بخرید. استفاده از هر مواد شوینده ای باعث می شود به عینک آسیب بزنید و عمر آن کم شود.

4- عینک آفتابی خود را در ماشین رها نکنید.

هرگز عینک آفتابی خود را روی داشبورد جایی که گرما شدید است، قرار ندهید و هنگام خروج از خودرو در روز های گرم، آن را با خود همراه داشته باشید. گرمای شدید می تواند توسط شیشه جلوی اتومبیل شما به ویژه در تابستان ایجاد شود. این گرما می تواند باعث شود که عدسی عینک شما لایه لایه شود. یعنی در واقع ممکن است پوشش های آینه ای و ضد انعکاس روی عدسی ها تخریب شوند. در حین رانندگی، اگر عینک آفتابی خود را نمی پوشید آن را در یک کیس محافظ محکم قرار دهید تا در صورت افتادن به کف خود را دچار آسیب یا خراشیدگی نشود.

5- عینک آفتابی را به درستی روی صورت خود قرار دهید.

سعی کنید هنگام استفاده از عینک آن را از بازوها نگیرید. افراد اغلب با گرفتن یک بازو عینک خود را می زنند که با گذشت زمان ممکن است بازو کمی خم شود. اگر عینک آفتابی شما کمی خم روی صورت شما قرار می گیرد. می توان یک تنظیم ساده را در هر فروشگاه عینک آفتابی یا بینایی سنجی انجام داد.

6- یک کیت عینک آفتابی تهیه کنید.

مراقبت از عینک آفتابی شما در خانه با تهیه ی یک کیت نگهداری عینک آفتابی راحتتر انجام می شود، کیت عینک آفتابی شما باید چندین پارچه میکروفیبر تمیز، یک کیس محافظ محکم و یک کیسه میکرو فیبر نرم داشته باشد و همیشه در دسترس باشد که در صورت کثیف شدن عینک به راحتی بتوان از گزینه های داخل کیت استفاده کرد و احتمال استفاده از روش هایی که سبب آسیب عینک می شوند به صفر برسد.

با عمل به گزینه های بالا و روش هایی که برای نگهداری از عینک گفته شد به راحتی می توان عمر عینک خود را حفظ کرد و از آسیب و خراشیده شدن آن جلوگیری کرد. فروشگاه ما دارای عینک های باکیفیت می باشد که در صورت خرید هر یک از عینک ها پک شرکتی همان عینک که شامل دستمال و کیس محافظ برند خریداری شده است، برایتان ارسال می شود.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

عثمانی اپتیک

مرجع آنلاین و مستقیم انواع عینک آفتابی

آدرس شعبه تهران

تجریش - میدان قدس - کوچه محوی - پلاک دو - واحد ۲۱ - طبقه ۵

ساعت فعالیت

هر روزه از ساعت ۱۲ الی ۲۰