چه عینکی مناسب فصل پاییز است؟

عینک پاییز
طبق نظرسنجی‌ها، ایرانیان چشمان بسیار زیبا و نافذی دارند. هدف از این مقاله یادآوری برخی نکات برای حفظ این زیبایی‌های خیره کننده بود. نور آفتاب باعث خشکی، کدر و چروک شدن پوست اطراف چشم‌ها میشود و بر بینایی شما تاثیر منفی میگذارد.

فهرست مطالب

پادشاه رنگ‌ها، پاییز!

تاحالا به این موضوع فکر کرده اید که چقدر زیبایی در پاییز خلاصه شده است؟ رنگ های جذاب زرد و نارنجی، هوای ناآرام و گاهی سرد و گاهی گرم، لباس های جذاب و بافتنی،کلاه‌ها و…. تمام چیز هایی است که در پاییز دیده می شود. یکی دیگر از محاسن پاییز عینک‌های آفتابی  هستند. علاوه براینکه عینک‌ها در تمام فصول جذابیت استایل شما را چند برابر می کنند، باید بدانید که حتما برای مراقبت از چشمانتان حتی در فصول کم نور عینک بزنید. اما چه عینکی مناسب فصل پاییز است؟ در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

عینک وسیله ضروری هر چهارفصل

چرا حتی باید در فصول سرد و کم نور هم از عینک آفتابی مناسب استفاده کرد؟ در روز‌های گرم و پر نور تابستان اکثریت ما برای در امان ماندن از تابش شدید نور خورشید از عینک آفتابی استفاده می کنیم. اما در فصول بعدی چطور؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که حتی در پاییز و زمستان هم دغدغه سلامت چشمهایتان را دارید؟ یا بر این باور هستید که فقط در مواقع پر نور باید از عینک استفاده کرد؟  امروزه ضروریت استفاده از عینک در فصل پاییز و زمستان بر هیچ کس پوشیده نیست. شما باید از چشمانتان در مقابل اشعه UV محافظت کنید. برخلاف تصور، این اشعه ها در فصول سردتر زیادتر می شوند. یعنی اگرچه شما این موضوع را حس نمی کنید،اما در دراز مدت اثرات مخربی را بر روی چشمانتان باقی خواهید گذاشت.

فواید استفاده از عینک آفتابی رو میتونین تو مقاله “8 دلیل برای ضروری بودن عینک آفتابی” بخونین!

عینک مناسب فصل پاییز

فکر می کنید چه عینکی مناسب فصل پاییز است؟ لنز‌های رنگی علاوه بر زیبایی‌ و هارمونی با رنگ‌های پاییزی، برای محافظت از چشمان شما بسیار ضروری هستند. درادامه انواع رنگ لنز‌های مناسب برای فصل پاییز و دیگر فصل‌های سال را بررسی می کنیم.

  • لنز‌های نارنجی

لنز‌های نارنجی برای فصل پاییز بسیار مناسب هستند. در فصل خارق‌العاده پاییز هوا ابری و تاریک‌تر است. همچنین در بیشتر شهر‌ها مه دیده می شود. افراد، مخصوصا رانندگان دید کمتری در این شرایط پیدا می کنند و این موضوع می تواند شروع یک فاجعه باشد. در فصل پاییز برای دید بهتر در هوای تاریک و مه‌آلود می توانید از لنز‌های نارنجی استفاده کنید. (استایلتونو تصورکنید! بارون، لباس‌های بافت و عینک نارنجی!!!)

  • لنز‌های زرد و روشن

لنز زرد نیز می تواند در فصل پاییز از چشمان شما محافظت کند. به طوری که مانع دید و فعالیت روزانه شما نشود.

لنز زرد برای شرایط نیمه تاریک، و آسمان ابری  بسیار مناسب است. در محیط نیمه تاریک با این لنز می توانید به وضوح رنگ‌ها را از هم تشخیص دهید.

  • لنز‌های صورتی و قرمز

عینک‌هایی که لنز صورتی یا قرمز دارند نیز مناسب فصل پاییز اند. لنز‌های صورتی و قرمز مناسب استایل‌های شیک و خاص می‌باشند. اما شگفتی‌های این لنز‌ها تنها با زیبایی‌هایشان تمام نمی شود. معمولا در فصل پاییز ما روز‌هایی را سپری می کنیم که در طول روز ممکن است حتی در معرض تابش‌ شدید آفتاب هم باشیم. این موضوع مارا در تشخیص رنگ‌‌ها و کنتراست‌ها دچار چالش می کند. اما چاره چیست؟ باید چند عینک مناسب برای انواع تابش‌ها با خود حمل کنیم؟ خیر!! لنز‌های صورتی و قرمز شمارا از این سردرگمی نجات می دهند. این لنز‌ها هم می توانند کنتراست خوبی با محیط ایجاد کنند و هم به سرعت با نور‌های مختلف سازگار می شوند. نوع قرمز این لنز‌ها برای جلوگیری از نور آبی هم بسیار کارساز است.

  • لنز‌های سبز و خاکستری

لنز‌های خاکستری و سبز در تشخیص رنگ بسیار حرفه ای عمل می کنند. شما خیلی راحت می توانید از رنگ‌های زیبای این فصل صد رنگ استفاده کنید. تشخیص رنگ امری بسیار مهم و ضروریست. علاوه بر خطراتی که عدم تشخیص میتواند ایجاد کند، فرض کنید در یک هوای پس از باران پاییزی با هدفونی در گوش دارید قدم میزنید. از آنجا که انسان مسئولی هستید عینک به چشم دارید. آیا دوست دارید همه این رنگ‌های خارق‌العاده را یک رنگ و بی روح ببینید؟ قطعا خیر!! برای تماشای رنگ‌های زیبا و خیره کننده پاییز این لنز بسیار مناسب است.

نکته‌ای که باید دقت کنید این است که متاسفانه این لنز در محیط‌های تاریک و کم نور عملکرد مطلوبی ندارد. به همین دلیل استفاده از این عینک‌ها در ساعات پایانی روز توصیه نمی شود. میتوانید از لنز‌های زرد در ساعات تاریک و کم نور استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به ‌فرد این لنز، تناسب آن با برف و محیط کوهستان است. حتما تا به حال عینک‌های کوهستانی را دیده‌اید. رنگ خاکستری این رنگ‌ها هم چشمان شمارا دربرابر نور خیره‌کننده برف محافظت میکنند  و هم با ایجاد کنتراست مانع‌ها و خطرات احتمالی را هم به وضوح به شما نشان میدهد.(کوهنوردها قدر این عینک‌هارو خیلی میدونند)

این عینک‌‌ها هم جزء عینک‌های مناسب فصل پاییز هستند.

باد‌های خنک پاییزی ضرورت استفاده از عینک در فصل پاییز را دوچندان میکنند

چراباید در فصل پاییز از عینک استفاده کنیم؟ همانطور که قبلا هم گفتیم یکی از علت‌ها محافظت ازچشم در برابر تابش نور و اشعه‌های مضر است. گرچه این پاسخ دلیل کافی برای استفاده از عینک در این فصل است اما این سوال پاسخ دیگری نیز دارد.

فصل پاییز فصل باد‌های سرد شدید است. تا به حال به این موضوع فکر کردید که احتمالا چشمهایتان هم به اندازه پوست صورت و دستانتان نیاز به مراقبت در مقابل این باد‌ها دارند؟  اما نگران نباشید. تنها با یک عینک آفتابی مناسب میتوانید از چشمانتان محافظت کنید.

آفتاب پاییز باعث کوری موقت میشود

بله، درست دیده‌اید. در برخی مناطق نگاه کردن به آفتاب فصل پاییز باعث کوری موقت میشود. اما دلیل چیست؟ برخلاف باور عموم، آفتاب در فصل پاییز در فاصله نزدیکتری از ما قرار دارد. به این دلیل اشعه‌های آن با شدت بیشتری بر ما میتابند( اما ما به دلیل سردی هوا گرمای کمتری احساس میکنیم)، به این دلیل نگاه مستقیم به آفتاب فصل پاییز باعث کوری موقت خواهد شد. این موضوع نیز میتواند یکی از صد ها دلیل برای استفاده از عینک درفصل پاییز باشد.

کلام آخر
طبق نظرسنجی‌ها، ایرانیان چشمان بسیار زیبا و نافذی دارند. هدف از این مقاله یادآوری برخی نکات برای حفظ این زیبایی‌های خیره کننده بود. نور آفتاب باعث خشکی، کدر و چروک شدن پوست اطراف چشم‌ها میشود و بر بینایی شما تاثیر منفی میگذارد.از طرفی برای مراقبت از چشمانتان نیاز نیست کلی هزینه کنید و یا تایم بگذارید. فقط کافی است از عینک آفتابی مناسب فصل پاییز استفاده کنید. در این مقاله این موضوع بررسی شد که چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم. امیدوارم اطلاعات کافی را با خواندن این برگه بدست آورده باشید. چشمان شما آیینه روح آزاد و زیبایی شماست. آینه وجودتان را پاس بدارید.

برای اطلاع از همه جشنواره ها و تخفیفات اینستاگرام ما رو دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید