اعداد روی دسته عینک نشانه چیست؟

فهرست مطالب

اعداد روی عینک چه معنا و مفهومی دارند؟

آیا تا به حال به اعداد ریز روی دسته عینک توجه کرده اید؟ ممکن است برای کسی که قصد خرید آنلاین عینک را ندارد مهم نباشد که با اعداد روی عینک آشنا شود ولی برای افرادی که قصد خرید آنلاین دارند دارای اهمیت است. زیرا اطلاعات زیادی درمورد عینک به شما می دهد. تمامی عینک های باکیفیت این اعداد را بر روی دسته ی خود دارند. اگر قصد خرید عینک به صورت آنلاین دارید، خواندن این مقاله و دانستن اطلاعاتی در مورد عینک خالی از لطف نیست.

مفهوم اعداد روی عینک

در هنگام مشاهده عینک آفتابی یا طبی متوجه می شوید که در قسمت داخلی دسته سمت چپ این محصول یک سری اعداد نوشته شده است. به طور معمول بر روی دسته سه عدد را مشاهده می کنید که اکثرا به صورت aa-bb-cc حک شده است که بزرگترین عدد نوشته شده طول دسته عینک را نشان می دهد که به صورت میلی متر محاسبه شده است.

اپتومتریست جاناتان ولف توضیح می دهد که اعداد نشان داده شده اندازه عرض عدسی عینک را مشخص می کند و این عدد معمولا بین 42-58 میلی متر است و هرچه مقدار بزرگ تر باشد قاب بزرگ تر است، همچنین عدد دوم فاصله بین دو عدسی ( پل بینی ) را مشخص می کند که معمولا بین 16-24 میلی متر است و در نهایت مقدار cc اندازه طول دسته را نشان می دهد که به طور معمول بین 13-15 میلی متر است و هرچه سر شما بزرگ تر باشد این عدد نیز بیش تر است تا به راحتی برای شما قابل استفاده باشد. با توجه به تصویر زیر می توانید درک بهتری از این موضوع داشته باشید.

در کنار اعداد نوشته شده یک سری حروف نیز دیده می شود که این حروف نشان دهنده مدل و یا کد رنگی عینک می باشند. در صورت فلزی بودن عینک این مشخصات معمولا در قسمت داخلی پل بینی درج می شوند.

دسته بندی عینک ها با توجه به اعداد درج شده بر روی دسته

با توجه به اعداد درج شده عینک ها به 4 دسته تقسیم می شوند که در زیر به آن ها می پردازیم:

  1. اولین دسته از این محصول عینک های small هستند که دارای عرضی ( فاصله ی بین دو دسته ) 130 میلی متری می باشند و برای صورت های کوچک و ظریف مناسب هستند.
  2. دومین دسته عینک های medium هستند که با توجه به عرض این محصول که بین 130 تا 135 میلی متر است برای صورت های متوسط مناسب می باشند.
  3. عینک هایی که فاصله ی بین دو دسته آن ها بین 135 تا 140 میلی متر است در سومین دسته یعنی در دسته عینک های large قرار می گیرند که برای افرادی با صورت بزرگ مناسب است.
  4. چهارمین دسته عینک های xlarge هستند که با توجه به عرض آن ها که بالای 140 میلی متر است، مناسب افرادی با صورت های بزرگ و درشت می باشد.

چرا باید با اعداد روی عینک آشنا شویم؟

در صورتی که فردی قصد خرید عینک جدیدی را داشته باشد با توجه به اعداد حک شده بر روی عینک قبلی خود می تواند به راحتی خرید خود را انجام دهد. ولی باید به این نکته توجه داشت که در صورت متفاوت بودن مدل عینک قبلی با عینکی که قصد خرید آن را دارد این اعداد متفاوت می باشند و نمی توان به اعداد روی عینک قبلی اکتفا کرد زیرا مقادیر  aaو  bbبا هم تعامل دارند و اندازه طول و عرض عدسی، پل بینی ، طول دسته دو عینک با مدل های متفاوت کاملا فرق دارد ، به طور مثال شما ممکن است یک قاب مستطیلی با اندازه عدسی 56 و پل بینی 16 میلی متر داشته باشید ، اگر بخواهید به عینکی با ظاهر گردتر تغییر دهید ممکن است با فریمی با اندازه عدسی 50 و پل بینی 18 تناسب داشته باشد، به همین دلیل است که گفته می شود که احتمال متفاوت بودن اعداد دو عینک با فریم متفاوت بسیار است.

روش اندازه گیری عینک

قبل از خرید عینک بهتر است صورت خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید با خیالی آسوده عینک موردنظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. برای اندازه گیری صورت خود به یک خط کش یا متر نیاز دارید و رو به روی آینه بایستید. خط کش یا متر را به موازات چشم هایتان بر رویصورت خود قرار دهید و فاصله ی میان دو گوش را اندازه گیری کنید و اندازه را یادداشت کنید و با توجه به اندازه هایی که گفته می شود عینک متناسب با صورت خد را انتخاب کنید.

  • در صورتی که اندازه صورت شما 115 میلی متر است فریم مناسب برای صورت شما 49 میلی متر می باشد.
  • اگر اندازه صورت شما ( فاصله ی بین دو گوش ) 127 میلی متر باشد فریم استاندارد و مناسب صورت شما 52 میلی متر می باشد.
  • اگر اندازه صورت شما 130 میلی متر است اندازه فریم استاندارد و متناسب صورت شما 54 میلی متر می باشد.
  • در صورتی که اندازه صورت شما 135 میلی متر است اندازه فریم استاندارد و متناسب با صورت شما 55 میلی متر می باشد.

شما می توانید با توجه به نکاتی که گفته شد به راحتی عینک متناسب با صورت خود خریداری کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت عرض فریم عینک است، که باید بزرگتر از استخوان گونه ی شما باشد یعنی در واقع بین شقیقه و دسته عینک فاصله بیوفتد، البته که اگر این مقدار فاصله بیشتر از یک انگشت باشد به معنی است که عینک برای صورت شما مناسب نیست و بیش اندازه پهن است، همچنین در صورت چسبیدن شقیقه به عینک ، عینک برای صورت شما کوچک است و متناسب صورت شما نیست.

راهنمای بیشتر برای خرید عینک متناسب با صورت

با توجه به نکاتی که در این مقاله به آن ها پرداختیم و اطلاعاتی که کسب کردید، به راحتی و بدون نگرانی می توانید عینک مدنظر خودتون رو از سایت ما به صورت آنلاین خریداری کنید و در صورت داشتن سوال و مشاوره بیشتر برای عینک متناسب با صورت خود می توانید با شماره درج شده در داخل سایت تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین از پشتیبان های ما درخواست مشاوره انتخاب عینک داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

عثمانی اپتیک

مرجع آنلاین و مستقیم انواع عینک آفتابی

آدرس شعبه تهران

تجریش - میدان قدس - کوچه محوی - پلاک دو - واحد ۲۱ - طبقه ۵

ساعت فعالیت

هر روزه از ساعت ۱۲ الی ۲۰