چطوری بفهمم فرم صورتم بیضی است؟

این نوع فرم صورت ها رایج تر از سایر فرم ها هستند و تقریبا هر عینکی به این نوع از فرم صورت متناسب است. افرادی که دارای این نوع فرم صورت هستند در انتخاب نوع عینک دست بازتری نسبت به دیگران دارند ولی نباید در ان زیاده روی کنند و عینکی را انتخاب نکنند که صورت انها را فشرده نشان دهد. باید سعی کنند از یک مدل مناسب با استایل لباس همیشه استفاده کنند.

فهرست مطالب

قطعا تشخیص فرم صورت که صورت شما چه شکلی است علاوه بر اینکه یک حقیقت جالب بنظر میرسد میتواند در کوتاه کردن موهای شما و یا عینکی که میزنید تاثیر داشته باشد که بیشتر افراد از این موضوع آگاهی ندارند و نمیدانند که فرم صورت در ظاهر و وسایلی که انتخاب میکنید تاثیر مستقیم دارد. ما در این مقاله انواع فرم های صورت را مورد بررسی قرار میدهیم و اینکه چه عینکی به چه فرم صورتی بیشتر می‌آید و میتواند تعادل صورت را حفظ کند خواهیم پرداخت.

شکل صورت من چگونه است؟

به طور کلی ما 5 نوع دسته اصلی از فرم صورت داریم که این 5 نوع عبارت اند از:

  • مربع
  • گرد
  • قلب
  • مثلثی
  • بیضی

در ادامه خواهیم گفت که هر فرم صورت چه ویژگی هایی دارد تا شما شکل صورت خود را تشخیص دهید. پس با ما همراه باشید.

تشخیص فرم صورت بیضی

برای تشخیص فرم صورت هر فرد نیاز به تجهیزاتی دارد که بصورت دقیق از فرم صورت خود با خبر شود و دانستن فرم صورت برای هر فرد می تواند نکته جالب توجه ی باشد.

ابتدا نیاز به آینه، متر، کاغذ و مداد دارید.

  • در مرحله اول فاصله گونه های خود را اندازه گیری کنید و یادداشت کنید.
  • مرحله دوم از زیر لاله گوش تا چونه خود را اندازه گیری کنید این عدد را ضرب در 2 کنید تا اندازه فک بدست آید.
  • مرحله سوم باید پیشانی خود را اندازه بگیرید .
  • در مرحله چهارم باید از بالای پیشانی جایی که مو رشد کرده است تا چانه را اندازه بگیرید.

این اعداد بدست امده را باهم تطابق بدید اگر طول صورت شما نصف عرض صورت شما است شما دارای صورت بیضی شکل هستید.

عینک مناسب برای انواع اشکال صورت

باید در نظر بگیرید در دسته بندی فرم های صورت که گفته شد تقریبا هیچکس از یک دسته بندی پیروی نمیکند و ممکن است از چند شکل مختلف تبعیت کند. مانند چانه های گرد، پیشانی بلند، ویژگی های زاویه دار و آرواره های مخروطی و …

هنگامی که فرم صورت خود را تشخیص دادید میتوانید محصولاتی مطابق فرم صورت خود انتخاب کنید که تعادل صورت شما را حفظ کند. این مقاله یک راهنما برای خرید یک عینک مناسب فرم صورت شما است.

عینک برای فرم صورت بیضی

این نوع فرم صورت ها رایج تر از سایر فرم ها هستند و تقریبا هر عینکی به این نوع از فرم صورت متناسب است.

افرادی که دارای این نوع فرم صورت هستند در انتخاب نوع عینک دست بازتری نسبت به دیگران دارند ولی نباید در ان زیاده روی کنند و عینکی را انتخاب نکنند که صورت انها را فشرده نشان دهد.

باید سعی کنند از یک مدل مناسب با استایل لباس همیشه استفاده کنند. 

دو مورد از ویژگی ها فرم صورت بیضی شکل

  • پیشانی ای باریکتر
  • چانه های کمی باریک

اما اینکه هر مدل عینکی آیا مناسب این نوع فرم صورت است باید گفت خیر .

بنابراین نمیشود که شما هر عینکی را بردارید، یک عینک خوب باید بر نقاط قوت صورت شما تاکید کند و نقاط ضعف صورت شما را تا حد ممکن بپوشاند .

در صورت های بیضی عینکی که زاویه های منحنی نرم داشته باشد تعادل بهتری را در صورت شما ایجاد میکند. در این نوع صورت ها به دنبال عینکی باشید که به بزرگی پهن ترین قسمت صورت شما یعنی ناحیه اطراف چشم باشد. بر این اساس میتوانیم بگوییم مناسب ترین نوع فریم عینک برای فرم صورت بیضی عینک های مربع، مستطیل یا شکل های هندسی هستند.

انواع فریم عینک برای صورت بیضی

اگر دارای فرم صورت بیضی هستید ازمدل های پهن و شوغ استفاده نکنید زیرا صورت شما را پهن نشان می دهد. البته که مدل عینک باید مورد پسند شما قرار بگیرید و با سلیقه شما تطابق داشته باشد در اینجا چند مدل از فریم های مناسب فرم صورت بیضی را آورده ایم.

  • فریم‌های مستطیل و مربع
  • فریم ابرودار
  • فریم‌های نصفه
  • قاب چشم گربه‌ای
  • فریم پهن و بزرگ
  • فریم گرد
  • قاب خلبانی

عینک طبی برای صورت بیضی

همانطور که در بالا مشاهده کردید برای فرم صورت بیضی انواع فریم ها مناسب است ولی در طرح آن نباید زیاده روی کرد. عینک طبی با عینک آفتابی متفاوت اس چون قرار است اوقات بیشتری روی صورت شما قرار بگیرد و روی چهره شما تاثیر بسزایی دارد. پس بای در انتخاب عینک طبی برای فرم ورت بیضی وسواس بیشتری باید به خرج دهید.

راهنمای خرید عینک برای صورت بیضی

برای خرید عینک آفتابی مناسب فرم صورت بیضی با مراجهخ به وبسایت ….. به راحتی عینک مناسب و باب سلیقه شما رو انتخاب و خرید کنید . ولی برا خرید عینک طبی توسیه می شود حتما با مراجعه به پزشک و تعیین نمره به متخصصین عینک طبی به طورت حضوری مراجعه کنید تا عینک مناسب چشم خود را تهیه کنید.

حرف آخر

در نهایت باید بگوییم که دلیل محکمی وجود ندارد که حتما عینک شما باید بر اساس فرم صورت شما انتخاب شود. هر فرم صورت میتواند هر عینکی را بزند اما تفاوت در این است که تعادل صورت حفظ شود و تمرکز بیننده را روی نقاط قوت صورت بیاوریم.

اگه تو انتخاب عینک مشکل دارید با ادمین اینستاگراممون در ارتباط باشید یا برای راه های ارتباطی دیگر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید